آموزش پایتون

ریخته گری Casting در پایتون – Python

نوع متغیر را مشخص کنید

ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما می خواهید یک نوع را به یک متغیر مشخص کنید. این را می توان با ریخته گری انجام داد. پایتون یک زبان شیء گرا است و به همین علت از کلاسها برای تعریف انواع داده، از جمله انواع ابتدایی (primitive type) آن استفاده می کند.

بنابراین ریخته شدن Casting در پایتون با استفاده از توابع سازنده constructor  انجام می شود:

int () – یک عدد صحیح عدد را از یک عدد صحیح حفی ر، یک float حرفی (با پایین آوردن به کل عدد قبلی) لفظی یا رشته ای حرفی (که رشته را نشان دهنده یک عدد کامل) را ایجاد می کند.
float() – یک عدد flaot را از یک عدد صحیح ،یا یک float لفظی یا رشته لفظی
str () – یک رشته از طیف گسترده ای از انواع داده ها را ایجاد می کند، از جمله رشته ها، عدد صحیح و literals float (ارائه رشته نشان دهنده  float یا یک عدد صحیح است)

یک رشته از طیف گسترده ای از انواع داده ها را ایجاد می کند، از جمله رشته ها،integer literals و float literals

مثال اعداد صحیح یا integers:

مثال Float:

مثال رشته ها یا string:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن